Веб 2.0 і соціальні сервіси. Соціальні мережі. Онлайнові спільноти. 8 клас

Соціальні сервіси - це мережеве програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії . Ці групові дії включають : персональні дії та комунікації учасників між собою , тобто , обмін повідомленнями.
Соціальні мережі і підтримують їх сервіси виявилися дуже ефективним методом забезпечення відвідуваності сайтів , зворотного зв'язку і поступово стали одним із засобів генерації контенту ( вмісту, що має цінність ) . На основі такого підходу з'явилося і швидко набрало популярність досить велика кількість соціальних web -сервісів , об'єднаних загальною назвою сервіси Web 2.0.
  Веб 2.0 - це друге покоління мережних сервісів Інтернету, які дозволяють користувачам створювати в Мережі і використовувати інформаційні ресурси.
  Веб 2.0 - термін, що позначає друге покоління мережних сервісів. Ці сервіси дозволяють користувачам не тільки подорожувати по мережі, але й спільно працювати і розміщувати в мережі текстову і медіа інформацію.
  За допомогою Веб 2.0 можна організувати наступну колективну діяльність ( за матеріалами книги Е.Д.Патаракіна і довідкових систем соціальних сервісів ) :
  • спільний пошук та зберігання інформації;
  • спільне використання фотоматеріалів ;
  • створення і спільне використання медіа- матеріалів;
  • спільне створення та редагування гіпертекстів ; спільне редагування і використання в мережі текстових документів , електронних таблиць , презентацій та інших документів ;
  • спільне редагування і використання карт і схем.  Інтерактивна дошка OnLine .
   Тобто принципова відмінність Веб 2.0 від Веб 1.0 - це її соціальна орієнтованість . Соціальні сервіси - це друга назва мережі нового покоління.
    Нові сервіси соціального забезпечення радикально спростили процес створення матеріалів і публікації їх в мережі . Тепер кожен може не тільки отримати доступ до цифрових колекцій , а й взяти участь у формуванні власного мережевого контенту ( від англ. Content - зміст) .
  Сьогодні , використовуючи Веб 2.0 , новий контент створюється мільйонами людей. Вони , як мурахи в загальний мурашник , приносять у мережу нові тексти , фотографії , малюнки , музичні файли. При цьому спілкування між людьми все частіше відбувається не у формі прямого обміну висловлюваннями , а у формі взаємного спостереження за мережевою діяльністю . Освоєння нових засобів веде не просто до того , що ми можемо вирішувати нові завдання , а й змінюється наш світогляд , яке дозволяє нам бачити світ з нової точки зору.
  Сповідуючи доступність, відкритість, інтерактивність і колективізм, соціальні сервіси Веб 2.0 стає природною освітнім середовищем, доцільність використання якої в навчальних цілях не викликає сумніву.

Сервіси Web 2.0 в освіті та навчанні
    Сучасну глобальну мережу навряд чи вже можна уявити без блогів , соціальних мереж , хмари сервісів -якої пошукової системи (Яндекс , Google і т.д. ) , Вікіпедії , і подібних їй ресурсів .
Технології Web 2.0 міцно зміцнилися в нашому повсякденному житті , як засобу комунікації (соціальні мережі : Facebook , Twitter , Вконтакте) , швидкого пошуку потрібної інформації , засоби «колективного авторства » ( Wiki , блоги) .
Здавалося б , як ще можна застосовувати можливості технології Web 2.0 , причому в цілях педагогічної практики? На це опитування є ряд відповідей :
  Використання мережевих спільнот для вільного розповсюдження навчальних матеріалів. У результаті поширення соціальних сервісів в мережевому доступі виявляється величезна кількість матеріалів , які можна використовувати у навчальних цілях.
   Самостійне створення мережевих навчальних матеріалів. Тепер кожен може не тільки отримати доступ до цифрових колекцій , а й взяти участь у формуванні власного мережевого змісту.
      Участь у нових формах діяльності без спеціальних знань і навичок в галузі інформатики . Нові форми діяльності пов'язані як з пошуком в мережі інформації , так і зі створенням і редагуванням власних цифрових об'єктів.
    Спостереження за діяльністю учасників спільноти. Спілкування між людьми все частіше відбувається не у формі прямого обміну висловлюваннями , а у формі взаємного спостереження за мережевою діяльністю .
   Основна зміна навчального процесу пов'язане з активною участю учнів у створенні власних матеріалів. У всіх сферах технології Web 2.0 , найбільше значення для навчання має спільна творча діяльність .

    Соціальні сервіси Веб 2.0 в педагогічній практиці
   Динамічний розвиток мережі Інтернет дозволяє вирішувати нові педагогічні завдання , реалізовувати навчальну діяльність , яка не може бути реалізована поза мережею. Мережа Інтернет стає ресурсом і перестає бути тільки каналом, що дозволяє отримати доступ до віддаленого ресурсу . Сучасна концепція розвитку всесвітньої павутини отримала назву Веб 2.0.
Веб 2.0 - друге покоління мережних сервісів , що діють в Інтернеті. На відміну від мережевих сервісів першого покоління Веб 2.0. орієнтовані на спільну роботу користувачів , обмін інформацією , а також роботу з масовими публікаціями.

Соціалізація сервісів Веб 2.0 знаходить своє відображення в тому, як активно користувачі сервісів беруть участь в обговоренні різноманітних матеріалів, залишаючи свої коментарі, спілкуються один з одним, відслідковують новини, що з'являються на улюблених ресурсах. Як наслідок, з груп користувачів Інтернет-ресурсів утворюються веб-спільноти.
Найчастіше це групи людей, що не пов'язані офіційними відносинами і, можливо, не знайомі особисто один з одним. їх об'єднує особистий чи професійний інтерес до теми, навколо якої проводиться обговорення. Метою веб-спільноти є обмін знаннями та досвідом, взаємонавчання, створення нових знань і знаходження шляхів розв'язування проблем.

Веб-спільноти можна класифікувати за різними властивостями. 

 Кожний вид веб-спільнот має свої особливості. Вони відрізняються чисельністю, віком і професією учасників, специфікою інформаційного наповнення веб-ресурсу.
Спільноти чатів, як правило, популярні серед молоді, що спілкується на довільні теми. Склад спільноти чата швидко змінюється. Обговорюються, як правило, короткочасні проблеми або спілкування зведено до обміну враженнями щодо останніх подій. Для інформаційного наповнення чатів характерні неструктурованість повідомлень, коротка тривалість збереження матеріалів обговорень, неможливість дізнатися про хід дискусій, що відбулися за відсутності користувача в чаті.
Спільноти форумів утворюються з метою обговорення питань найчастіше у межах визначеної теми, часто професійного спрямування. У ході обговорень, як правило, висловлюються думки щодо повідомлень автора теми та коментарів інших членів спільноти. Інформаційне наповнення форумів структуроване, зберігається тривалий час, подається у зручній формі. У спільноті реалізована система оцінювання активності учасників обговорень і можливість отримання автором теми повідомлень про нові публікації у форумі. Розроблені правила спілкування у форумах, за дотриманням яких слідкують модератори. Існує механізм обмеження доступу до обговорень. Для спільнот форумів характерне об'єднання під час обговорення певних проблем і зміна складу під час розгляду іншої проблеми.
Спільноти блогів утворюються для спілкування за темою, що запропонована блогером та оголошена в назві блогу. У ході обговорень, як правило, висловлюються думки щодо повідомлень автора блогу. Читачі блогу можуть оцінювати якість повідомлень і коментарів до них. Обговорення у блозі має найчастіше лінійну структуру. Повідомлення та коментарі до них зберігаються тривалий час. Реалізовані засоби отримання членами спільноти сповіщень про публікацію нових повідомлень у блозі. Правила спілкування та доступ до матеріалів блогу встановлює автор. Різні блоги можуть бути зв'язані гіперпосиланнями за технологією «трекбек». Служби, що надають хостинг для блогів, створюють власні внутрішні механізми, що сприяють поширенню зв'язків і утворенню спільнот серед блоге- рів. Сукупність блогів мережі називають блогосферою.
Вікі-спільноти утворюються, як правило, з метою розробки якісного інформаційного наповнення ресурсу, створення так званої мережі знань. У ході обговорень уточнюються формулювання понять, формується стиль енциклопедичних і довідникових статей, доповнюються посилання на джерела даних і на зовнішні ресурси тощо. Вікі-сайти часто використовують для організації навчальних проектів, дистанційного навчання, що сприяє утворенню освітніх спільнот. Інформаційні матеріали спільноти добре структуровані, пов'язані численними зв'язками. Правила спілкування та доступ до матеріалів вікі-спільноти встановлюють члени спільноти в ході обговорень.
 Соціальні мережі, що утворені на основі веб-ресурсів, формуються, як правило, на основі особистого знайомства членів спільноти та подальшого розширення мережі знайомств.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Повторення. Цілі і дробові раціональні вирази. 11 клас

Авторські права та ліцензії у веб-середовищі

Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті