Алгоритмічна структура розгалуження. 5 клас
При розв’язуванні задач часто використовуються алгоритми з розгалуженням, які передбачають виконання певних дій залежно від істинності деякого висловлювання, що є умовою виконання певних команд. Наприклад, алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу, який регулюється світлофором: якщо горить зелене світло, слід переходити дорогу, в іншому разі — слід зупинитися перед пішохідним переходом.
Алгоритмом із розгалуженням можна вважати алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону: якщо є кошти на рахунку і мережа доступна, то ти набираєш номер адресата, інакше виклик не буде здійснено. При побудові таких алгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження.
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.
Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну. Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові. Її можна подати графічно:
Скорочену форму розгалуження використовують тоді, коли деяку по-слідовність команд слід виконати за умови істинності висловлювання.
Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то», у якому після «то» записують не висловлювання, а послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, записане в умові, є істинним. Її можна подати графічно
Як описуються умови в алгоритмах із розгалуженням у середовищі Скретч?
Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.
Наприклад, алгоритм, за яким при натисненні клавіші Т на клавіатурі розмір об’єкта збільшується наполовину, інакше — зменшується на 10 %, можна подати графічно

Алгоритмом із розгалуженням можна вважати алгоритм здійснення дзвінка з мобільного телефону: якщо є кошти на рахунку і мережа доступна, то ти набираєш номер адресата, інакше виклик не буде здійснено. При побудові таких алгоритмів використовують алгоритмічну структуру розгалуження.
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.
Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну. Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то — інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові. Її можна подати графічно:
Скорочену форму розгалуження використовують тоді, коли деяку по-слідовність команд слід виконати за умови істинності висловлювання.
Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо — то», у якому після «то» записують не висловлювання, а послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, записане в умові, є істинним. Її можна подати графічно
Як описуються умови в алгоритмах із розгалуженням у середовищі Скретч?
Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

Завдання.
1. Перекладач.
Завдання. Створи в середовищі Скретч проект, у якому при наведенні мишею на об’єкт з’являються його назви іноземною мовою. Використай у проекті не менш ніж 4 об’єкти.
1. Сплануй проект. Перевір, що в бібліотеці зображень можна дібрати зображення чотирьох об’єктів, назву яких ти знаєш однією з іноземних мов. Наприклад, яблуко (укр.) — apple (англ.). Додай ці об’єкти до проекту.
2. Для кожного з об’єктів склади програму. Наприклад, для об’єкта Яблуко
фрагмент програми складається з команд:
3. Додай до програми кожного з об’єктів команди, які забезпечать початок її роботи після натиснення
а завершення — після натиснення 
Обміркуй, які з команд на малюнку 299 слід використати:
4. Запусти програму на виконання. Перевір, чи відповідає отриманий результат поставленій задачі.
5. Збережи проект з іменем Словник у папці Проекти своєї структури папок.
2. Карта України.
Завдання. Створи проект, у якому при переміщенні виконавця на фрагмент карти України з’являється повідомлення про назву відповідної області.
1 Відкрий проект Карта, збережений у папці Алгоритми і програми. Переконайся, що на сцені розташована карта України, у якій всі області розфарбовані різними кольорами. Віднови в пам’яті назву кожної області України. Якщо в тебе є сумніви, скористайся підказкою — файлом Карта України.jpg, який збережено в папці Алгоритми і програми.
2. Добери команди й умови в середовищі Скретч, які будуть реалізувати фрагмент алгоритму, поданий для Одеської області.
3. Доповни програму командами визначення назв інших п’яти областей України, які тобі було б цікаво відвідати на канікулах.
4. Додай до програми команди так, щоб виконання програми зупинялось натисненням клавіші Пропуск на клавіатурі.
5. Запусти програму на виконання. Перевір, чи відповідає отриманий результат поставленій задачі.
6. Збережи проект з іменем Карта в папці Проекти своєї структури папок.







Коментарі
Дописати коментар